tisdag 13 september 2011

Mera Olle!

Var i Paris idag! Fast inte Paris med Eiffeltorn och leende Mona Lisa utan Paris med travhästar utanför Nyköping. Inte lika flott, men trevlig. Var där och fotade en av våra krönikörer – Uffe Bertilsson. Påvägen hem stannade jag för att rasta hundarna och hade ju lämplig nog kameran i bilen!

Olle växer så det knakar, börjar bli högbent nu. En riktig liten pärla är han. Alltid glad och med på allt vi hittar på.

Att ha valp är helt fantastisk underbart! Att få följa varje steg i utvecklingen. Att få forma dem till den hund man vill ha. En av mina tidigare uppfödare sa att när du hämtar en hund får du 25% som du inte kan påverka och 75% du kan påverka. Och, jag tror, att det stämmer. Lilla Olle har idag, om han håller sig frisk, alla förutsättningar att bli en kanontrevlig hund som också kan sopa rent på tävlingsbanorna. Det är bara upp till mig att lära honom hur han ska vara i vardagen och lära honom vad jag vill han ska göra på tävlingsbanorna – lätt som en plätt – eller hur!

En valp är som en oskriven historia, det är upp till dig hur det kommer gå!

Lilla Olle ofta med ett lätt förvånat uttryck.


Han är lite som Ferdinand ibland...





Har just vågat sno bollen från Nisse, modigt!

Men om inte matte stoppar den stora Kelpien, så får liten inte ha bollen speciellt länge.

Funderar nog på om man ska våga försöka sno bollen igen... Det kan vara lite riskfyllt anser nog Olle.


En härlig hund!

Olle går till attack...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar