söndag 4 september 2011

En valp och en VM 2:a i orientering

Har haft en härlig söndag. Gillar söndagar som dessa. Började med en löprunda på morgon. Lite segt numera då min egna träning har skjutits åt sidan för jobb och träning med hunden. Men nu ska jag se till att prioritera min träning och kost framöver.

Åkte sen till klubben för lite hundträning. Höjdpunkten just nu är ju lilla Olle. Att en liten valp kan göra en så glad. Vad vi har skrattat åt denna lilla krabat idag. Och ljuvlig är han. Så glad och go. Idag var det Petra som höll i min kamera och fotade lilla Olle.

På eftermiddagen åkte jag till Stigtomta för att fota årets VM 2:a i orientering – Peter Öberg. Han är vår omslagsperson på nästa Succé. Har aldrig fotat till vår huvudartikel och omslag tidigare. Men tänkte att ska jag börja med det passar väl en person som Peter. Är ju van att fota hundar som springer och Peter springer fort han också!

Här lite bilder från dagen. Börjar med hundbilder!

Foto: Petra Gaspari

Han är väldigt glad i att leka med saker, sa Ragnhild mig när hon ringde och tyckte jag skulle titta på den "bruna". Och det är han lilla Olle. Missar inte en chans att få leka och kampa.

Lyckan är en liten valp!

Lyckan för en valpägare är också träningskamrater som är fantastiska på leka med lilla valpen.
 
Så kul tycker lilla Olle.

Släpper inte taget så lätt.
 

Så en för mig annorlunda fotografering. Var nervös när jag åkte dit då det här inte är riktigt mitt område att fota. Men övning ger färdighet. Och Peter visade sig vara en helt okomplicerad person med fantastisk fin skog bakom huset. 

Och så en mer prydlig Peter till omslaget. Nyköpingskillen som tävlat orientering på VM-nivå i många år. Jag personligen hoppas han vinner VM nästa år och så klart SM som går av stapeln snart.

Läs mer om Peter i nästa nummer av tidningen Succé som kommer ut om en vecka. Den kommer även finnas på vår hemsida www.succe.nu
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar