fredag 9 september 2011

En lunchpromenad

Jag har fördelen att ta lite längre lunch ibland. Helt lysande just nu när jag har en liten valp samtidigt som Nisse behöver sin träning. Så på dagens schema stod först simning med Nisse hos Lillemans här i Nyköping. Försöket ha Olle i en bur där inne medans Nisse simmade. Men han åkte ut i bilen efter en stund, då han inte alls var av samma åsikt som jag i den frågan.

Efter simmet åkte vi ner till vattnet vid Brandholmen för en liten promenad. Idag tog jag med mig kameran. Har ju bestämt att denna lilla parvel ska fotas hela sin uppväxt. Så kul att ha bilder på dem som valpar!

Så här kommer vår lunchpromenad denna härliga fredag!

Kanadagässen häckar ofta utmed promenadvägen i Brandholmen. De har försökt sätta upp nät för att stoppa dem, men utan någon direkt framgång. Men lilla Olle tycker de är jättespännande!

Här kan man träna golfutslag, högst intressant för en liten valp.

Idag står båda öronen upp!

Oj, där är visst matte...

... och där är Nisse...

...han ska det smygas på... Mycket vall i den här lilla krabaten!

Men också full rulle!

Hjälpsam liten hund är han lilla Olle – försökte "hjälpa" Nisse när jag gjorde ett upplet.

Nisse helt nöjd med att det är han som får tag i prylarna...

...men Olle är lika glad för det!

Tänk vilka härlig luncher jag har!

2 kommentarer:

  1. ååå vilka härliga valpis bilder!! riktigt söt lille Olle (kul namn!) :) lycka till med nya stjärnan!

    SvaraRadera
  2. Otrolig fina bilder!

    //R

    SvaraRadera