fredag 16 september 2011

 Lös hund!

Idag på morgonens promenad med mina hundar mötte jag en kvinna med tre Amerikanska cockrar.  Tre ljuvligt söta små hundar. Hennes undran denna morgon var dock hur jag lyckas ha mina hundar lösa utan att de springer fram till andra hundar och människor?

Jag tror att nästan alla hundägare har en bild av när de köper sin första hund hur det går långa promenader och hunden springer fint runt dem och kommer i full fart när de ropar på den. Men tyvärr blir det sällan så. Vilt, andra hundar, människor, lukter, nya områden, ja tusen andra saker lockar vår hund att ge sig av från oss på egna upptäcksfärder på egen hand.

Så vad sa jag till henne. Jo, det enda jag kunde råda var att: börja i tid, ha din lilla valp lös från första dagen. Börjar du koppla den när den är liten blir det bara svårare att börja ha den lös när den blivit större och kaxigare...

Idag var Olle och jag på Rosvalla och jag lät honom roa sig med att få härja fritt med lydnadspåsen med alla leksaker i. Ett litet paradis för en 11 1/2 veckor gammal valp! Ett litet paradis för matte som älskar att fota sin ljuvliga valp!

Att får härja fritt med mattes leksakspåse hör inte till vardagen för liten valp.

En riktigt höjdare ansåg Olle.

Svårt att välja mellan alla kuligheter... Men kanske en blå pipis...

Och ibland spottar man ut en för att få plats med en annan!

Den rosa pipisen var helt klart dagens favorit.










Kolla minen :-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar