onsdag 2 december 2009

Betala för sina synder...

I måndags återgick jag till mitt "skötsamma liv" efter i fyra dagar sovit lite för lite, ätit fet mat, godis och druckit alkohol. På morgonen på gymmet när jag satt och hängde vid bordet med pensionärerna, undrade en av dem lite stilla om helgen varit hård – antar att jag såg rejält sliten ut.

Väl inne på gymmet hängde jag på de vikter jag normalt har. Men insåg rätt snart att jag var tvungen att plocka bort lite vikter från stången för att orka. Tyckte mig se i ögonvrån hur den "vältränade killen" flinade lite hånfullt...

Tisdagen var inte ett dugg bättre. Det var inte direkt med lätta steg jag tog mig igenom min morgonrunda. Kändes som någon hällt klister i kroppen på mig och lagt bly i skorna. När jag sen kom till jobbet hade jag en träningsvärk som vill heta duga. Roxana var då gullig nog att, även hon lite honfullt flinande, informerade mig om att jag betalade för mina synder – dåligt leverne i 4 dagar och man får betala rejält.

Även dagens träning var seg, hoppas vid min gud att jag har mindre bly och klister i kroppen imorgon.

Ha det underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar