onsdag 18 november 2009

Oj oj ingen succé

Idag på lunchen var vi några från jobbet som var och bowlade på lunchen på Rosvalla. Det började fint för mig med en strike. Jippie tänkte jag – kanske jag klarar av det här. Men sen gick det utför. Lyckades tre gånger i rad helt missa käglorna. Mina kollegor roade sig kungligt över mitt dåliga spel. Nattis som sällskapade oss fick ett lättare hot om uppsägning av sin chef då hon var om möjligt sämre än jag. Hon och jag ska nog pyssla med annat – kanske dricka kaffe...

Väl tillbaka till jobbet tittade kelpien Nisse undrande på mig. Han insåg nog hur dåligt det gott och tyckte att jag borde tagit en lång promenad med honom istället. Får nog erkänna att han har helt rätt... Men lovade honom lite "underhållning" efter jobbet istället. Så nu snusar han sött i sin fotölj här på jobbet.

Ha en skön dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar