söndag 1 november 2009

Duktig hund – dålig matte

I helgen har det varit tävling på Sala BK. Även Nisses kullbror Trix med matte Ewa var anmäld. Så vi gjorde en helg av det. Möttes på Salas hundklubb vid lunch i lördags och tränade några pass åkte och åt en fantastiskt god hamburgare åkte sen till stugan vi hyrt och åt ytterligare massa gott och pratade hund. Tycker det är kanonmysigt att åka iväg en hel helg i samband med tävling.


Söndagen började med sök för oss i eliten. Var inte så nöjd när jag var klar med söket. Nisse hade känts lite osäker och inte varit riktigt den goa hund han brukar vara. Fick lite förklaring senare när jag fick reda på att det fanns en gammal lega som tidigare hund påvisat på. Det fanns nät där och troligen en del vittring. Gissar på att det gjorde min lilla Kelpie lite osäker på vad han skulle göra. Fick 9 på söket.

I uppletet var det duktig hund och dålig matte. Jag missade att han inte riktigt varit ute i ena hörnan och därmed missade vi ett föremål, 7.75 poäng.

Lydnaden kändes riktigt bra, Nisse var pigg och glad och gjorde ett bra jobb, totalt 279,25 och därmed vårt bästa lydnadsresultat så långt. Totalt hamnade vi på 587,25 poäng, cert och vinnare av dagen. Ska jag vara lite trist så önskar jag att jag klämt till med 4 eller 5 poäng till. Det hade nog räckt för att säkra mig en plats på Bruks SM 2010. Om jag bara varit lite mer uppmärksam på uppletet – men om bara inte om fanns...

Grattis till kullbror Trix som också gjorde en bra tävling och tack för trevlig sällskap hela helgen!


Jag är så stolt över min lilla Nisse han är verkligen fantastisk! Man kan inte önska sig en härligare hund.

2 kommentarer:

  1. Grattis till ännu en bra tävling
    :o) Petra

    SvaraRadera
  2. Hej och Grattis till en fin genomförd tävling och vinst! SM poängen kommer!!!!
    Kram från oss.

    SvaraRadera