fredag 20 november 2009

Fjärilar och tidigar mornar

Igår hade jag och två kollegor Twilightkväll = tacos och filmen Twilight. Andra filmen har premiär ikväll och självklart ska vi gå och se den. När kollegorna skulle åka hem dök en fjäril upp i min lägenhet. Kändes som lite fel tid på året för en fjäril.

Tre dagar i veckan åker jag till gymmet på Hjortensbergsbadet innan jobbet. Trodde att dessa mornar när gymmet öppnar 06.30 att det skulle vara tunt med folk. Men icke. Det är en morgongrupp med pensionärer där varje morgon och så jag och den vältränade killen – så det är fullt hus. Men det sköna med dessa mornar är att sitta i ca 10 min, innan vi släpps in på gymmet, och lyssna på deras diskussioner. Ger en hel del leenden dessa tidiga mornar. Har kommit på mig själv att se fram emot denna lilla stund innan morgonens träning drar igång. Det är väl de små sakerna i livet som gör livet värt att leva.

Ta hand om er!



Fjärilen som vaknade fel tid på året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar