fredag 2 april 2010

En härlig dag!

Idag var det sökträning. Känns nästan lite konstigt att träna sök igen, känns som evigheter sedan. Men så roligt att vara igång och träna med vårt härliga gäng, har saknat dem under vintern.

Hade idag en bättre plan inför träningspasse – matte hade tänkt till innan – så idag gick det bra. Men mest impad var jag nog av lilla BC:n Nico. Han har verkligen tagit dessa 4 månaders vila på rätt sätt. Var taggad och på som aldrig. Ska bli kanonkul att se hur han utvecklas under våren.

Åkte sen upp till klubben och fikade. Där var det full fart och massor med folk. Passade på att fota Rottisen Zita och en ljuvlig liten labbetik. Jagar just nu bilder till Marias kommande bok. Vill ha olika raser och hundar med – blir lätt att man bara fotar de hundar som är i en närhet för det är enklast.

Petra och jag hann med en sväng  i skogen för lite konditionsträning på våra hundar – så nu sover Kelpien gott vid mina fötter.

Eftermiddagen har jag spenderat med goa Linn över några koppar kaffe. Mycket träningsprat blev det, roligt att höra om upplägget de har på polisskolan – de kör verkligen hårt med sina elever.

Ikväll blir det några timmar framför datorn med boken och sen en lugn kväll framför TV:n.

Tyvärr fick strulade kameran för mig idag. Har haft den utlånad så alla inställningar var ändrade. Oteknisk som jag är så tog det en stund innan jag fick rätsida på det. När jag skulle fota Zelda blev det mulet och därav mörkare och ljuset är verkligen nästan allt ibland.

Ljuvlig liten hund. Tyvärr tappade jag bort namnet. Men en härlig hund var det ialla fall.

Go och glad och läckra ögon!


Blicken som får en att smälta – hon kommer nog kunna komma undan med mycket bara hon ser ut såhär efter sina hyss – "Jag är helt oskyldig..."

Tyvärr blev det mörkt och trist när vi skulle fota lilla Zelda. Men många bilder på Petra blev det – har en känsla av att några kommer dyka upp i boken!

5 kommentarer:

  1. Sally heter labben...härliga bilder på henne!!!
    och så fin bild på lilla Zelda, hon är så sööt!!
    Ses imorgon!

    SvaraRadera
  2. Åh vilka fina bilder på Sally! Vill gärna se fler bilder om det är möjligt!!
    //Bruna labbetikens matte

    SvaraRadera
  3. Jag har en vacker alaskan malamute-tik på sex år, som tar sig utmärkt på bild. Mvh Agneta Ögren

    SvaraRadera
  4. Hej Lena!
    Vilka fina bilder du tar.
    /James

    SvaraRadera
  5. Hej! Fann din sida genom Maria. Kul att läsa och jättefina, härliga bilder!
    Må gott och good luck med träning och fotografering!

    Heléne, Mick & Tiger

    SvaraRadera