torsdag 22 april 2010

Underbart

Så har Nisse och jag varit i Kloten. Förra onsdagen körde mot Klotens fritidsby för en långhelg med hundkompisarna. Jag tror att Kelpien tycker det är lika kul som jag tycker.

Det var lite snö kvar där uppe men vi lyckades hitta bra sökbanor ändå och fick till riktigt bra träning. Träningen är verkligen kanon dessa dagar, man får ut så mycket. Men roligast tycker jag nog ändå det är att få umgås med så härliga och knäppa människor. Har skrattat så mycket den här helgen. Jag tror att jag till nästa gång ska ta med mig en bandspelare så jag kan lägga ut ljudklipp här på bloggen istället. Jag lovar att vissa diskussioner och kommentarer var helt ljuvliga och helt galna.

Tyvärr var det lite ruggigt och kallt så det blev inte så mycket fotograferande. Men några bilder blev det.

Det vi lägger mycket tid på är fika och lunch – viktiga bitar i hundträningslivet.

Denna gång hade vi bytt ut engångsgrillar mot en riktigt grill som Ewa hade med sig. Det tackar vi för!

Som sagt – fikat är viktigt. Ljuvligt gott!

Anders och Anders.

Hubbe i uppletanderutan.

Malte i uppletanderutan.

Nisses svarta broder Trix påväg upp till uppletandet med matte Ewa hängandes i kopplet.

Charmiga labradoren Hubbe – nästan lika charmig som sin Husse Curre.

Höstens helg i Kloten är redan bokad  –  längtar redan nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar