onsdag 31 mars 2010

En hel del svärord...

Oj vad jag är frisk nu tänkte jag igår kväll. Ställde klockan på 05.15. Glad i hågen gav jag mig av till Hjortens och såg fram emot att träffa pensionärsklubben.  Tränade ett lättare pass och njöt av att vara igång med träningen igen. Men sen, hel-s, j-lar, f-n så blev jag dålig igen. Halsen började göra ont. Uppenbarligen var jag inte så frisk som jag hoppats på. En stressig dag på jobbet gjorde det väl inte heller bättre. Så det blir väl till att bita i det sura äpplet och inse att jag inte är frisk nog att träna ännu.

Men hundträningen däremot har jag kommit igång med. Nisse är nöjdare än någonsin. Idag har jag varit och simtränat på Lillemans, kört två lydnadspass och ett uppletande. Känns gott när hunden inte vill lämna gräsplanen vi tränar på när jag är klar. Utan står kvar och glor på mig när jag sagt att det är slut och själv går därifrån. Han är verkligen rolig att träna! Alltid go och glad.

Var häromdagen på mitt första styrelsemöte med bostadsrättsföreningen. Trodde verkligen inte att jag skulle skratta så mycket. Vi har fått lite "bekymmer" i föreningen – nämligen som ordförande uttryckte sig – det är väldigt mycket ragg bland de boende i föreningen. Det ställer nämligen till problem när vi i husen "raggar" och det därav blir två personer i varje lägenhet. Elen strular (mer matlagning och tvätt), soptunnan är numera för liten och det är svårt att få parkering utanför husen. Härliga problem som gav många skratt under kvällen. Blev också glatt överraskad när en lägenhet i grannhuset sålts för nästan dubbelt så mycket som jag gav för min för drygt ett år sedan!

Hagström skriver för fullt på kommande bok – så jag har därav fullt upp en tid framöver. Men klagar inte en sekund, tycker det är så roligt att jag får formge hennes böcker. Och jag kan lova er att det kommer bli en kanonbra bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar