lördag 13 februari 2010

På gymmet med den vältränade

I går morse var jag inte ett dugg sugen att gå upp när klockan ringde. Låg och vägde fram och tillbaka om jag skulle gå upp eller inte. Har rejäl träningsvärk efter veckans träning så det kändes tungt. Men så tänkte jag att jag kommer garanterat bli piggare när jag möter de goa pensionärerna i deras morgonklubb på Hjortens, så jag steg upp. Har fått en ny rutin när jag värmer upp på morgonpromenaden med hundarn innan gymmet, jag dansar. Ett pucko är jag väl, men det gör att jag vaknar till liv och så även kroppen. Gör att man blir på bättre humör dessa tidiga mornar (o;

Väl på gymmet har min "uppvärmningsmaskin" lagt av så jag fick välja löpbandet istället. Jag har lite svårt för träning med för mycket folk i närheten, är väl för mycket av en ensamvarg för att trivas med det. Men tyvärr är det något man får stå ut med när man ger sig av till ett gym. Därför är tidiga mornar med pensionärerna perfekt för mig. Men i gänget är också på fredagar den vältränade killen. Idag sprang vi bredvid varandra på var sitt löpband. Bitvis helt i samma takt, kändes konstigt. Som den jag är tycker jag det är lite störande, skogen är bättre... Men kunde inte låta bli att tänka att så här skulle det vara att ge sig ut och springa med någon annan. Men insåg också, med ett halvt flin på läpparna, att gav jag mig ut med den här killen i skogen skulle jag se hans vältränade rygg försvinna i horisonten – inte en chans att jag skulle orka hänga på.

När vi var klara med uppvärmningen är han snäll och frågar alltid om jag vill vara vid "stången" först, han vet vid det här laget att jag inte blir så långvarig där, har bara två övningar. Mycket uppskattat från min sida. Annat är de med de två andra killarna som brukar vara där ibland. De verkar se till att de kommer till avdelningen med lösa vikter först och sen flyttar de inte på sig utan tar all plats hela morgonen. Inte lika uppskattat från min sida.

I går var det simträning på schemat för mina hundar. Funkar så bra att låta Fina simma samtidigt som Nisse. Hon verkade tycka att det var lite mer ok idag. Efter simningen tog vi en kort stund på "Vibben" och skakade lite.

Film från simningen på Lillemans med hundarna.





Nisse och Fina på vibben.

3 kommentarer:

  1. Det kanske är dags att du bjuder hem den vältränade killen...:) Kram // Nina

    SvaraRadera
  2. Gillar filmen och korten på Fina, hon är ju jätte söt, simmar jätte bra och blir jätte fin på bild. Vilken litet guldkorn. Grattis till alla fina priser igår. Kram Sun

    SvaraRadera