torsdag 11 februari 2010

Lekande vinter!

Det är så underbart med denna vinter vi fått! Jag njuter till fullo. I morse när jag mig ut på joggrundan hade jag en hel liga med mig – en chihuahua, en kelpie och på besök har vi härliga flatten Yazza. Gott med lite sällskap – och underhållande att se vad de pysslar med. Nisse uppskattar verkligen dambesöket vi har hemma just nu. Det är så vackert att ge sig ut tidiga mornar. Kommer ofta på mig själv att nästan studsa iväg i några danssteg till musiken när rundan börjar. Antar att det är ett tecken på att jag inte längre ser det som något jobbigt måste att ge mig ut på morgonen. Misstänker också att grannarna i husen i Oppeby börjar fundera på om hon i den vita (otroligt fula) mössan med alla djuren kanske borde spärras in... Man dansar inte i joggingkläder kl 05.20 på vardagsmornar...

Var hos en sierska igår, mest för skojs skull. Vet inte vad jag ska tro. Hon var väldigt säker på sin sak och prickade in många saker som hon inte kunnat gissa sig till. Men jag kan ärligt säga att jag hoppas att allt hon sa stämmer – för då ser det just ut för mig på alla fronter. Men det kan väl endast framtiden visa.

På lunchen idag tog jag med mig kameran då solen lös och passade på att fota djuren lite. Här ett gäng "lunchbilder".

 
Flatten Yazza som är på besök hos oss!

  
 Man kan tro att hon är lite tokig...

  
...men i och för sig är hon lite knäpp...

  
 ...men ibland ser hon normal ut.

  
 Kelpien som har full koll på var kameran är.
 
 
Tror han anser att något så snyggt som honom måste hamna på många bilder.

  
Lilla nya dockan i familjen!

  
Så ljuvligt söt.

  
Verkar som även hon uppskattar att bli fotat.

  
Någon matade änderna när vi gick förbi. Snacka om lättare kaos.

 
 Så började lunchpromenaden gå mot sitt slut.

1 kommentar:

  1. Så fina bilder!! Yazza tackar för 2 härliga dagar!! Ligger nu utsträckt nedan för mig. Ha det gott! Kram

    SvaraRadera