måndag 1 februari 2010

En mobbad gokart

Långhelgen i Växjö har varit kanontrevlig. Har träffat vänner jag inte sett på nästan 7 år – och ändå kändes det som det var igår, underbart. Åsa och Cissi har lovat att komma och hälsa på här i Nyköping och göra staden lite osäker under en helg! Och Marie hoppas jag träffa i samband med jaktmässa på Tullgarn! Ska bli så kul!

På fredagen var det tjejmiddag med tacos hemma hos Lotta. Jag log lite för mig själv när tjejerna började droppa in. Det här var tjejfest med de "riktiga" tjejerna (hästtjejer) och de kör den större modellen av bilar som har 4-hjulsdrift och har hög markgång. Tror att min lilla gocart kände sig liten och blev lite mobbad av de stora bilarna på gårdsplanen denna kväll.

Ett av samtalsämnerna under intaget av tacos var självklart bilar då det är vinter och massa snö ute. En tjej blev hårt mobbad då hon var osäker på hur hon slog på och av 4WD och lågdrift. Annars pratades vilket bilmärke, konstant fyrhjulsdrift eller bil som väljer själv, diffning etc. Och så kom även en och annan galen bilhistoria om olika dikeskörningar. Som hästtjej har man gjort lite tokiga saker. Själv har jag varit envis som synden att komma iväg på träning med hästen oavsett väder. Följden blir att man ibland inte lyckades så bra – hela ekipaget med häst, släp och bil började åka baklänges. Då tackar man högre makter för höga snövallar...

Självklart kom "männen" upp på samtalslistan också. Marie berättade om sin första date som tillbringades i en koja i skogen väntandes på vildsvinen. Marie tyckte det var jätteintressant, då hon jagat mycket men inte vildsvin. När hon låg spänt och väntade på att vildsvinen skulle komma,  påpekade Tomas nöjt att om han skulle "klämma" henne på benen och hon skrek – skulle inte vildsvinen komma...

Lilla Fina har skött sig perfekt hela helgen. Piggt och glatt har hon hängt med mig till alla möjliga olika ställen, träffat massor med folk och så klart en och annan hund. En riktig liten pärla är hon, blev snabbt poppis på tjejfesten, tror hon tog hål på en och annan förutfattad mening om Chihuahuas.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig helg du har haft!! Härligt!! Såklart att lilla Fina skötte sig, hon är ju super charmig:)

    Kramar från Eva med Beauceron ligan:)

    SvaraRadera