lördag 20 februari 2010

Dagen då han klev in i mitt liv

Ikväll har jag varit på Dalas (min chef) 50 års fest. Och gissa min förvåning när Pelle Mårts sa att det kommer hända något nu – och så spelade han kort den klassiska bröllopsmarschen. Herre gud tänkte jag, Dala och Anette ska gifta sig. Och mycket riktigt. Nu spelas det då inte någon klassisk bröllopsmusik när herr Dahlström är på väg upp för att gifta sig, utan låten "Just idag är jag stark". Ni som känner Dala förstår varför. Helt underbart att få vara med när han och Anette sa ja till varandra.

Kommer ihåg första gången jag träffade Dala. Hade fått jobb på New Market Town och in i konferensrummet steg Dala och Tegner och presenterade sig som Frotté. Inte visste jag väl då att två av de mest underbara människor jag skulle lära känna just klev in i mitt liv.

Få människor kan ändra dig som person. Men det har Dala lyckats med. Jag är inte samma människa idag som jag var den där dagen då han klev in i mitt liv för nästan sex år sedan. Har nog aldrig träffat någon som är så osjälvisk som Dala, han sätter alltid de personer som är honom nära i första rum. En av de anledningar till att han ligger högt, väldigt högt på min "topp-tio-lista".

Jag kan inte annat än vara evigt tacksam för att jag fått förmånen att lära känna Dala och får jobba med honom. Man kan lungt säga att det aldrig blir en tråkig dag om man jobbar med honom. Alltid saker på och gång en mängd galna påhitt. Många skratt blir det.

Så Dala – tack för att du klev in i mitt liv!

Önskar av hela mitt hjärta att du får ett underbart liv tillsammans med Anette!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar