fredag 16 mars 2012

Ljuvliga ljuvliga valpar!

Var i Köping hos Maria i veckan. Hon har en liten kelpievalp hemma. Och oj så gulligt det är men aj vad ont det gör när de tuggar biter och drar. Men det är det värt. Är verkligen en liten charmig krabat, pigg och framåt på alla sätt. Envis och självständig som de flesta WK är.

Förutom ligga på golvet och kräla med hennes valp hann vi med lite träning också i Kungsörs arena. Tyckte Olle (och jag) var ofokuserad och fladdrig. Olle kan ju ursäkta sig med att han inte fyllt 9 månader ännu – tyvärr har jag ingen bra ursäkt, kan ju inte direkt skylla på min unga ålder... Men ofokuserad eller ej är han ett nöje att jobba med. Så glad och arbetsam och vill verkligen göra sitt bästa hela tiden, härligä härliga hund!

Innan jag styrde tillbaka mot Nyköping och jobbet så klev vi ut och fotade den lilla i dagsljuset också. Svårt att fota en så liten hund som är så kvick och där man inte kan räkna ut vilket håll det ska bära av mot. Men här kommer lite bilder, inte 100% bilder, men motivet är 100% gulligt!

 Min boll, min bara min!

 Att träna valp är det absolut roligaste!

Att lära sig vara still är viktigt för liten aktiv Kelpie.

Gulliga leksaker i söta färger är också viktigt!

 Liten Pippi!

Hoppa kan jag också.

 Sötast!

Som sagt, gulliga leksaker i rätt färger.

En ny liten stjärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar