söndag 30 oktober 2011

En helg i Strängnäs!

Hunderiet är verkligen roligt! Har just kommit hem från en träningshelg i Strängnäs med lydnad och uppletande på schemat. Maria som höll i lägret är fantastisk och hade som vanligt gjort ett kanonjobb med planering och fixet runt lägret och maten var så underbart god! Känns som det inte bara var bilen som rullade hem...

Sådana här helger är något av det bästa med att ha en hobby. Kvittar nog om man orienterar, kör gamla motorcyklar eller något annat. Man kommer hemifrån i några dagar, träffar gamla och nya bekantskaper, pratar, skrattar, tränar och har så himla trevligt. Den gemensamma hobbyn för en samman under några härliga dagar.

Denna helg hade jag mina två hundar med mig. Passade på att ta ut Olle en hel del för att han skulle få lite extra störningsträning. Och måste säga att han imponerar på mig. En riktig liten go och glad pärla som är fantastiskt duktigt på att hålla fokus trots störningar och sina unga ålder (17 veckor). Är en hund som jag tror jag kommer har väldigt mycket rolig med. Nisse börjar nog tycka att han kan det här och är lite nonchalant ibland, så jag ska "hotta" upp träningen lite och börja bli lite mindre förutsägbar i vår träning. Han börjar bli en rutinerad tränings- och tävlingshund och även det har sina baksidor. Men det känns kul att ha en ny rolig träningsplan med honom.

Så man kan kort och gott säga att min helg har varit ljuvligt rolig! Tusen tack alla som var med för alla goa skratt, tips och fantastiska dagar! Hoppas vi ses snart igen!

Tyvärr missade jag ta ut kameran och när jag kom på det han jag bara fota tre av hundarna i min grupp innan vädret gjorde det lite hopplöst att få till bra bilder. Men här kommer några av de jag tog.


Lillemor i gruppen jag tränade med håller på med IPO, en gren jag kan väldigt lite om. Men apporten var lite häftig tycker jag. Även om jag inte tycker den så speciellt smidig ut när hon skulle kasta iväg den...

Undrar vem som kom på att den skulle vara så stor?

Men ser lite fränt ut!

Morra fick syn på fotografen!

En skönhet en höstdag.

Inte lätt att vara en liten Ossie och bära en apport som väger 4 kg.

En annan skönhet!


3 kommentarer:

  1. Så himla kul att träffas, hoppas verkligen det blir snart igen ! Olle var en helt underbar liten herre !! Och vilka fina bilder !!

    SvaraRadera
  2. Som vanligt så fiiina bilder!!! Är super taggad efter helgen, fick ju inte springa fort mer än en gång... sakta, sakta, sakta... usch vad hon kan tjata min matte:)

    SvaraRadera
  3. Tror minsann att Lyra bär tungapporten mitt på:) Fast hon ser ut att undra om matte inte ska ta den snart. Fina bilder som vanligt. Tack för jättebra träning.

    SvaraRadera