onsdag 12 oktober 2011

Allt jag kan önska!

Nu är han drygt 15 veckor och har snart bott hos mig i 2 månader. Än så länge är lilla Olle allt jag kan önska mig. Så glad att jag gjorde ett litet impulsköp...

Han är så kul att hålla på med! Pigg, glad, framåt, lättlärd, fokuserad, ja listan kan göras lång. Men visst, han är bara 15 veckor så mycket kommer att hända. Men än så länge är jag så glad i honom!

Men visst är han en handfull. Väldigt aktiv och envis jämfört med hur Nisse var som valp. Kreativ när det gäller att hitta på hyss. Lite smått ler jag för mig själv ändå, för det är ju en pigg och glad hund jag vill ha, och då får man ta baksidorna också.

Men just nu är han väldigt snäll – han sover som en stock på fårskinnsfällen vid mina fötter. Så gulligt med valp! Imorgon ska han få följa med till Stockholm och föredrag med Eva Bodfält. Lyckades inte hitta någon valpvakt så han får följa med och ställa upp som "demohund" på kvällen - kul!

Några av bilderna från dagens lunch. Så härligt att ge hundarna en leksak och sen bara fota och titta på dem när de roar sig.

Ibland fick även Olle ha pipleksaken, till hans stora lycka.

Så söt när han håller på och leker. 

Förlorat bollen och är på språng. 

Som sagt, lyckan är att få ha "Skojjen". 

Men man får jobba hårt för att få tillbaka den... 

och oftast är det nog så att en matte i bakgrunden har sagt "loss" till Nisse. Men det vet inte lilla Olle om....

...utan är helt säker på att han snor den på helt egen hand. 

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad kul att du också ska till Eva i kväll. Kasper ska vara "försökskanin".
    Ses. Kram från Eva

    SvaraRadera