lördag 8 oktober 2011

Kloten – Galen vecka – SM

Den här veckan har varit galen. En händelse på jobbet gjorde att jag fått jobba som en galning. Det är tungt att ge sig av till jobbet några timmar tidigare än vanligt och veta att man kommer vara glad om man är hemma innan midnatt. Jag klarade det nästa, vilket jag själv nog var lite förvånad över, och det var underbart. Men stressen är inte nyttig någonstans alls. Fixa, tänka, vad missar jag, pulsen stigen, pulsen går ner, andas, en sak i taget, stackars hundar, kommer allt bli rätt, kommer jag hinna... Inte nyttigt – och det känns. Som tur är har jag inte alltid sådana här veckor och man får komma ihåg att de finns många som har det värre.

Men som tur var så hade jag spenderat några dagar innan i Kloten. Och som vanligt hade vi några fantastiska dagar. Bra hundträning, härliga människor, vacker natur, god mat, fint väder och så många goa skratt – vad mer kan man önska!

Idag har jag varit och tävlat i Gnesta och vi slutade på 613 poäng och därmed klara för SM 2012 i Axevalla. Men roligast för mig idag var att han gick så fint på söket. Inga deprissioner alls från Nisses sida idag, utan go och glad hela vägen. Så matte sken nog som en liten sol när vi klev över 300 sträcket och lite till när vi fick dubbel tian – alltid lika trevlig ;) Men problemet har jag inte löst ännu med hans upp och ner kurvor på tävling. Idag hade vi i startfältet två träningskamrater som Nisse är väldigt förtjust i och nog påverkar hela han inställning denna dag. Mitt grubbleri fortsätter – men tror tyvärr inte att jag kommer få någon lösning, bara teorier.

Men ikväll ska jag inte grubbla mer. Olle sover som en stock i BeanBagen efter "deltagit" på dagens tävling och Nisse ligger i min säng efter gnagt länge och väl på sitt pris idag, ett stort märgben. Och snart ska matte krypa ner i soffan och vara lite nöjd med dagen som gått. 

Curre! Ljuvlig människa! Tänk att få vara som Curre när man är 77 år! Pigg, glad, kvick och tränar hund hela tiden – fantastiskt vore det! 

 Ewas nya lilla stjärna  Rio, kvick som få! Ska verkligen bli kul att se honom utvecklas. Kommer nog bli riktigt häftig!


 Eddie, Anders nya lilla labbe, 6 månader. Lita annat än hans tidigare rottweiler. Bra rasval tycker jag – tror han kommer få mycket kul med denna goa hund.

 Hubbe som alltid gör sig på bild! Blir alltid läcker.

 Gun, pigg och frisk igen – underbart. Här är det foto Petra Gaspari.

Cujo?? Nejdå, bara Mallen Qurre som satsar allt på inkallning.   

Och så en bild till på lilla Rio. Saknas på bild gör Rios "storbror" Trix, Lislotts labbe Leo, min Olle och Petras goa Yazza. Men mer bilder på när vi åker till Kloten till våren igen :)

Och så sist men inte minst – min fina Nisse. Snart sju år gammal. Han blev verkligen allt jag önskade och en hel del till. För helt ärligt trodde jag f-n aldrig att jag skulle kunna göra så höga poäng på tävling som vi gjort! Nisse har verkligen visat sig vara en härlig tränings- och tävlingshund och till vardags i många avseenden min bästa vän i vått och torrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar