onsdag 5 maj 2010

Timmen är sen och jag sitter framför datorn och har jobbat. Ur högtalarna skrålar Every rose has it's thorn med Poison. Många kul minnen till den låten, var en av mina favoritlåter under min tid i Kalifornien.

Sitter och jobbar på boken. Just nu är det verkligen fullt upp. Mycket på jobbet. Min kära Jackie har flyttat till huvudstaden och lämnat Succé för nya uppdrag på en byrå där. Petter sliter hårt tillsammans med mig och jag tror nog att vi klarar det bra – även om jag saknar Jackie varje dag. Succé är inte riktigt sig likt när hon inte är där.

På kvällarna jobbar jag med Maria Hagströms nya bok. Kommer bli riktigt bra när den är klar tror jag. Är själv nöjd med bilder och upplägg och Maria är fantastiskt duktig så innehåller kan man verkligen inte klaga på. Maria är fantastisk på många sätt och jag ser det verkligen som ett stort privilegium att få göra böcker tillsammans med henne.


Mitt i detta går funderingarna mycket åt vad jag ska göra för att få flyt i söket igen med min lilla hund. Idag gick han som en klocka och mitt mål just nu är att kommande träningar ska flyta på helt bekymmersfritt för att få ett flyt. Jag är envis och Nisse är bra så jag tror vi kommer lösa det här. Frågan är bara när. Har bestämt mig för att ta det lugnt på tävlingsfronten framöver och bara tävla en tävling i vår – one shot or one opportunity will i capture it or just let it slip? Ja det återstår väl att se.

Mycket är det iallafall att pyssla med just nu och jag är sliten. Men klagar inte en sekund för jag gillar att ha mycket att göra och det är roliga uppgifter jag har. Läste ett amerikanst talesätt eller uttryck eller vad man nu ska kalla det – kände att det passade in i hur jag är just nu...


Har du inte att göra?
Gör det inte här!

Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Bra talesätt =) ha det gott och vila lite ibland oxå.

    Monica Carpediemextreme

    SvaraRadera
  2. Flytet kommer!!
    :o) Petra

    SvaraRadera