måndag 3 maj 2010

Inte som planerat

I helgen var det DM. Tyvärr var det inte alls Nisses och min dag. Lite problem vi haft tidigare kom fram till 100% i lördags samt att han verkar inte riktigt pigg. Var snorig när vi kom hem så det kan förklara saken. Men underbar är han ialla fall, gör alltid sitt bästa även om är trött och sliten.

Får ge ett stort grattis till Anders och Frazze som vann DM i spår! Riktigt, riktigt roligt! Även ett grattis till Nisses bror Trix som i helgen hittade massa pinnar i skogen och blev uppflyttad till elitspår. Och så klart att grattis till Nisses halvbror Ylle som vann landslagsuttagningarna i helgen!

Nisse och jag ska ta det lite lugnt på tävlingsfronten nu. Ska se till att han blir pigg till hundra igen och se till att få bukt på de problem som dykt upp. Träning och envishet brukar lösa det mesta. Tur för mig att jag har så många härliga träningskamrater som ställer upp med en massa goda råd och hjälp! Stort tack till er!

Hoppas snart bli frisk, är lite bättre i halsen nu. Drömmer om att få börjar springa igen, längtar så. Kanske i slutet av veckan...

Annars går fritiden mest åt att jobba med Marias bok som handlar om grundträning för att få en bra tävlingshund. Finns nog få tycker jag som är så fantastiskt duktig på det som Maria. Maria och Ylle har länge varit min förebild på hur jag vill att det ska se ut på tävlingsplan. De har en underbar relation och Ylle är så säker och trygg och det bara lyser om honom, utan någon oro eller stress.

Hoppas få boken klar snart! Alltid lite oroligt men samtidigt kul när man får skicka något på tryck. Det är kommer bli en kanonbra bok!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar