söndag 25 oktober 2009

Från klackar till granar

I fredags kväll var jag på Minogalan här i Nyköping. Det är väl inte riktigt min grej om jag ska vara ärlig. Men lite kul att få klä upp sig i klänning, höga klackar och fixa hår och smink. Överlag hade jag faktiskt riktigt kul, vilken jag inte väntat mig, så det var helt klart en positiv överraskning.

Hade däremot lite bekymmer att ta mig hem. Beställde taxi lite innan festen var över. Men snäll (eller dum...) som jag är väntade jag på att det skulle komma en taxi som var beställd i mitt namn – och snodde inte någon annans taxi. Men tydligen funkar det inte riktigt så, jag skulle tagit första bästa taxi och för stunden helt enkelt bytt namn. Men sen fick jag lite hjälp utifrån av en betyligt mer driftig tjej som lyckades övertala en kille i en Securitas bil att köra hem mig. Tusen tack! jag hade börjar få riktigt ont i fötterna vid det här laget och ville bara hem till min sköna säng.

Dagen efter återgick jag till mitt "normala" liv. Kl 09.00 stod jag i skogen i spöregnet tillsammans med mina härliga träningskamrater och deras hundar. Men kunde inte låta bli att under en liten stund idiotförklara mig själv. I drygt 4 timmar var jag ute i regnet och en stor del av tiden spenderade jag ihopkrupen under en gran i väntan på att någon hund skulle hitta mig. Vid några tillfälle hade jag turen att få sitta gömd i en "bur" tillverkad av kompostgaller och militärfärgat tyg, vilket var hyfsat vattentätt...

Ja, lite knäpp är man nog, men det är väl som de säger, ombyte förnöjer. Nisse skötte sig riktigt bra denna förmiddag så jag var nöjd och belåten. Efter träningen gjorde jag ytterligare ett försök att bli av med min bakfylla genom att springa dryga halvmilen – men inte hjälpte det. Har än idag en bakfylle-känsla i kroppen. Börjar nog bli för gammal för festkvällar med alkohol.


Suddig bild tagen med mobilen av Petra innan det bar iväg till galan.


Kvällens överraskning – Sarah Dawn Finer uppträdde!

3 kommentarer:

  1. Ha ha vilken mästerfotograf jag är....Nisse är ju läcker med sina självlysande ögon....men oj oj så tjusig du var!!

    SvaraRadera
  2. Måste ha varit kvällens pingla.

    SvaraRadera
  3. hej Lena ! jätte fin blogg du har ! :D
    vad fin du är på bilden ! (L) kram Lisa ! (:

    SvaraRadera