onsdag 8 juli 2009

En underbar vecka

Vecka 27 har Åse i Uddevalla sitt fantastiska sökläger. Det hålls i Härrestadsfjällets skogar. Vi börjar på söndag morgon och kör till söndag lunch, två pass per dag, ny bana varje pass. Varje bana har sina klurigheter och flera legor, vissa väldigt knepiga. Är mäkta imponerad av jobbet Åse har gjort inför varje läger. Jag kan inte annat än att vara jättetacksam att jag får åka dit och träna. Ewa med Nisses bror Trix och jag var i samma grupp då vi har samåkt under veckan. Gruppen vi har varit med har varit kanonbra! Så trevliga och duktiga människor.

Efter (och ibland mellan passen) var det bad och en och annan springrunda blev det framåt kvällningen. Råkade ge mig ut i sällskap med Claes i min grupp och hans söta Leonberger på en promenad när det börjat åska. Tänkte, dum som jag är ibland, att det är nog ingen fara, det drar snart förbi. Men få gånger i mitt liv har jag varit så rädd. Åskan slog ner lite drygt 50 meter från oss och vi kände hur det luktade brännt. Som tur är så reagerade inte Nisse på smällarna och han märkte nog aldrig hur rädd jag var. Ska nog passa mig lite mer för åskväder i framtiden...

Men en underbar vecka var det - även om det var väldigt, väldigt varmt. Tusen tack Åse för att jag får komma på ditt fantastiska läger. Vi ses nästa år!

Några bilder från lägret finns längre ner i inlägget.

Är just i Småland hos min goaste vän Lotta. Körde raka vägen från Uddevalla hit till Östregård utanför Växjö. Det är rena spa-vistelsen att vara här. Efter springrundan på morgonen har man det stora bekymret att fundera på om man ska duscha eller kanske lägga sig i Jacuzzin. Kan nog inte ha det bättre. På fredag bär det av mot Nyköping igen för på söndag drar Nyköpings bruks- och lydnadsläger igång och varar hela vecka 29 så jag lär ha fullt upp med frukostar, luncher, fotografering och en hel del annat. Men roligt ska det bli. Kul att folk kommer från hela Sverige till vår lilla klubb!

Ha det gott i sommar sverige!

PS. Till träningskamraterna i min grupp i Uddevalla, bilder kommer, glöm bara inte att maila mig (o:




Leonbergern Stella redo att köra ett träingspass. I bakgrunden ser vi husse Claes som kollar in starten på banan.



Ewa, matte till Trix, även hon spanar in banan.



Nisses bror Trix. Väntar på att matte ska ropa på honom så de kan börja leta "gubbar" i skogen.



Även i år hade jag turen att få träna med Mai hela veckan! Härlig människa!



Mai's lilla Kelpie Molle. Går kanonbra i söket.



Tommy, charmig man som hade full koll!



Håkans golden Oliver. Även han gick kanon i söket. Tyvärr fick han problem med våtexem i slutet av veckan.



Mårten från Norge, men bosatt i Sverige sedan några år tillbaka. En norsk gentleman stod det på hans tröja, håller jag med... Självklart!



Fakir, Mårtens malle. Det är inte lätt att köpa hund när man inte har så mycket hunderfarenhet - ibland blir det från Blocket. Men Mårten har nog haft lite tur, Fakir är en kanontrevlig hund och det kommer nog bli kanon i framtiden. Fakir och Mårten ska vara med på vårt läger här i Nyköping och träna brukslydnad för Maria Rydqvist. Ska bli riktigt kul att få se dem träna lydnad också.




Claes, gruppens charmtroll. Gott att ha en till i gruppen som inte alltid hittar till hörnen i banorna. Kanske vi får skylla lite på den kuperade terrängen. Ingen behöver ju vet att hörnen och alla kanter var väl snitslade...



Stella en Leonberger! Det är inte varje dag man träffar en Leonberger i sökskogen. Det var ett rent nöje att se henne, bra fart och tryck trots sin storlek, värme och löp. Imponerade. Extra söt var hon när hon markerat mig och tog en blick mot vattnet nedanför och en blick mot husse som ropade på henne. Valet är inte så svårt, tänkte nog Stella och tog ett stort hopp i vattnet. Men efter en kort simtur fortsatte hon sitt jobb och sprang till husse. Klokt val i nästan 30 graders värme, eller hur!



Fikapaus! Det behövs när man är igång hela dagen.



Vi var några som kom till lägret redan på fredagen så då passade vi på att grilla och bara ha det gott.


Ibland är livet riktigt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar