lördag 18 april 2009

Tävling - igen

Idag bar det iväg till Flen för ytterligare en söktävling. På söket hade jag inte samma pigga hund med det härliga flyt han brukar ha. Han var tveksam och lite osäker verkade det som. Efter lite fundering har jag nog kommit fram till att min lite "mesiga" hund inte gillade att det var blött, posh och risigt. Man kan ju snubbla och bli skitig ansåg han nog... Betyget blev iallafall 9. Blir till att tvinga ut sökgänget i sumpiga och risiga rutor - stackars, stackars träningskamrater.

På upplet gjorde vi som resten av startfältet – missade ett förmål, men han gjorde ett fin jobb.

Innan lydnaden gick jag ut och tränade lite på brytpunkten på framåtsändandet - stor miss insåg jag senare när jag körde programmet och han blev stående i flera sekunder på den punkten och undrade väl när jag skulle belöna honom. Fick en nolla där. På krypet som brukar vara så fint kröp han väldigt hög rumpa, synd. Men för övrigt var jag ändå nöjd med lydnaden, han var pigg och glad och det känns som det viktigaste för mig. Fick ihop 562,75. Inga superpoäng men ändå rätt nöjd med dagen.

Ett jättestort grattis till Nisses halvbror Vallmyra Ylle som idag gjorde säsongsstart i elitspåret tillsammans med sin matte Maria Hagström och fick ihop 622,75!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar