onsdag 22 april 2009

DM!

Första helgen i maj har vi DM i bruks och lydnad. Jag ska vara tävlingsledare samt är rutansvarig. Velig som jag är så har jag vid det här laget lyckats snitsla upp först en ruta, men ångrade sen mig och snitslade en annan, det tar ju bara 3-4 timmar att fixa en ruta. Kelpien tycker det är jättekul, mycket spring i skogen. Men nu känns det bra, tror det blir en riktigt trevlig tävlingsruta. Ser fram emot DM av två anledningar, det ska bli jättekul att få se alla deltagarna, totalt 10 sökekipage men det ska också bli skönt när DM:et är över så man kan börja planera lägret v29 lite mer på allvar. Tiden går fort när man har kul...

I söndags var Curre och Ture från Botkyrka här samt Ewa och Liselott från Köping och körde sök. Det är kul när det kommer lite besök utifrån! Nisse var sitt gamla vanliga jag och sprang som en bergsget i bergen. Är nu på jakt efter lite "sämre" rutor framöver. Trist, men man måste ju träna på det som inte riktigt går som det ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar