söndag 19 april 2015

Härliga helger!

I helgen har jag haft nöjet att vara i Hjortkvarn och hållit lydnadskurs för ett gäng härliga beauceroner och deras ambitiösa ägare.

Tycker det är så kul att hålla kurs. Är helt slut när jag kommer hem, men det är det så värt. Ekipagen den här helgen har jag alla träffat tidigare och det gör det ännu roligare. Att få se hur de utvecklats från förra gången vi sågs och se hur de saker vi pratade om förra gången har utvecklats och hur tipsen jag gav har gett för resultat i utvecklingen. Att jag sen samtidigt ökar min egna kunskap vid varje kurstillfälle är en extra bonus. Genom kurserna får jag se så många olika hundar och ekipage och lär mig någon nytt varje gång. Genom att få ekipage på kurs flera gånger och därigenom kunna följa deras utveckling är så roligt. Att faktiskt få se hur mina tips och råd funkar i längden. Gav jag dem tips som har funkat? Förklarade jag på rätt sätt så de förstod exakt vad jag menade? Alla dessa frågor får man svar på när man träffas vid flera tillfällen. Och ger mig också glädjen och nöjet att få hjälpa och se deras fortsatt utveckling.

Vill också ge en stor eloge till min vän Eva som har Silogårdens Kennel. Hon lägger ett enormt engagemang i sin avel och i sina valpköpare. Förra helgen hade hon kennelläger där jag tror det var över 30 stycken som kom och den här helgen hade hon ordnat lydnadsläger. Jag har känt Eva i många år och det är kul att se vilka bra hundar hon har fått fram. Jag vet också hur mycket tanke och arbete hon lägger bakom sin avel. Är tacksam att få vara en av de som får möjligheten att komma och hålla kurs för hennes fina hundar och duktiga valpköpare!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar