söndag 28 april 2013

Bakom kulisserna

Det har varit hockeyfest! Och jag hade privilegiet att få vara med i bakgrunden som fotograf och följa OS-truppen från -94 denna dag. Men istället för att skriva om dagen kommer här ett gäng av alla bilder jag tagit idag, med lite kommenter.


Hallen utanför omklädningsrummen har det idag varit mycket spring med en salig blandning av folk.

Många glada återseende och många skämt.

Och så klart även lite tid på isen.


Personal från Mastiff – nya trevliga bekantskaper.

Sådan far sådan son. Vet inte vilken av dessa som skrattade mest, men det smittade rejält :)

Så var hela laget samlat. Foppa kom sist och jag hade turen att springa på honom i parkeringshuset när vi båda var på väg till samlingen på eftermiddagen.

Två härliga! Salming och min kära chef Dala.

Var tvungen att ifrågasätta innehållet på det här bordet. Ser det alltid ut såhär frågade jag Foppa tidigare och jo, om "Pudding" är materialare, svarade han. Och här har ni "Pudding" som stolt visar upp sitt matval...

I andra omklädningsrummet fanns ialla fall lite mackor, något bättre kanske... 

Salming visar lite finesser på hans "Hockey-kollektion".

Lite taktiksnack var det också. Men mest var väl budskapet till det här gänget, ut och ha riktigt kul, och var lite försiktiga när ni tacklar kändiskarna – de är ju inte så vana ;)

Ett riktigt hockey-proffs behvöver cirka 7 minuter på sig för att få sig på all utrustning.




Kul prick. Ingen aning om namnet. Men ett riktigt busfrö. Gissar att han har hittat på många hyss under åren som hockeyspelare. Idag roade han sig bland annat med att riva ner vattenflaskorna som jag lovat se till att det fanns vatten i när de värmde upp och så klart att de stod på kanten, vilket han såg till att jag hade lite pyssel med att lyckas med, haha.

Så var det Foppa - alltid mest bilder på honom när jag kommer hem, märkligt ;) Men en sådan härlig person han är. Det går ett sus genom rummet när han kliver in och ändå så enkel och hjärtlig.

 
 En som är väldigt imponerad av Nyköpings egna boxare Erik Skoglund. Han har allt som behövs för att bli bästa, sa Paulo.


Ett riktigt litet energiknippe. Sällan sett någon så fokuserad på isen som denna lilla Dregen.

Laddade inför match!

Som ett duracellbatteri har han hela dagen susat runt och med ett leende så stort över hela ansiktet. Så roligt, de har de verkligen haft idag!

Även Bodström ville ha lite autografer.

1 kommentar:

  1. Underbara bilder! Ser att du haft en fantastisk dag!! ��

    SvaraRadera