måndag 17 september 2012

En resa till Finland!

Tog mig en liten tur till Finland för en tid sedan. Huvudanledningen var att få hälsa på Nisses 7 små valpar som finns en liten bit från Åbo hos Kajsa Hilska.

I samma veva hade hon även kennelläger där jag var instruktör. Det är så kul att se andra träna och då speciellt i ett annat land. Mycket är likt men en del saker skiljer sig en hel del. Fick med mig en del tankar och idéer hem och jag tror jag lämnade en del kvar efter mig också.

Men absolut härligast var att få se Nisses valpar. Helt fantastiskt att se de små och veta att Nisse är pappa till dem. Så ljuvliga och goa. Och som alltid fastnar man för en av dem som man blir så sugen på att ta med sig hem. Så det var väl tur att den här kullen var såld innan den föddes. För vem vet, kanske jag helt plötsligen hade stått med 3 hundar annars...

Det ska bli spännande att följa kullen. Alla har fått fantastiskt bra hem varav två av dem är hos Finska tullen. De ska jobba med att leta efter pengar, vapen och knark på båtar. Så när Nisse var över hos Kajsa i somras testades han av just finska tullen, lite kul tycker jag. Och extra kul då han fick mycket väl godkänt, min lilla pärla!

Här kommer lite bilder på de små liven – svårt att vara sötare!













"Nils Holgersson" kallar Kajsa denna valp. Och ja, mycket Nisse var det över honom, både i färg och sätt. Hade jag tagit en valp med mig hem hade det nog varit denna lilla krabat.

3 kommentarer:

  1. Men herre gud va söta!
    Tur jag inte var med för jag hade snott med mig en bruning direkt // Lena

    SvaraRadera
  2. Livsglädje, livskvalitet och 110% kärlek. Det gjorde de bra föräldrarna. Det bästa av två världar i sju små fantastiska valpar.Kram från Beatrice

    SvaraRadera
  3. Förstår att du blev valpsugen..;-). Helt underbara.

    SvaraRadera