söndag 29 juli 2012

Sötare kan ingen vara!

Sålde min lilla Fina för en tid sedan till Nina då jag bestämde mig för att jag inte riktigt har tiden att pyssla med avel också. Fina har nu fått sin första kull och jag var där och hälsade på. Nina har en tik till hos sig just nu som också har valpar. Så sju små ljuvliga valpar mötte mig. Något sötare får man leta efter.

Alla valparna är öppna och glada vilket värmer mitt hjärta. Tyvärr stöter man på i småhundsvärlden folk som avlar på individer med en sämre mentalitet och prioreterar utseende och färger. Men det är så trist. Hälsa och mentalitet borde stå först tycker jag. Har du en frisk, öppen och glad hund, blir livet med hunden så mycket roligare! Och dessa valpar kan jag varmt rekommendera!! Finns några otingade valpar om du är sugen!

Eventuellt ska Nina själv behålla en valp och då kanske jag har turen att få ta hem den till mig en liten tid. Mina chihuahuas har jag tagit över när ägaren inte vill ha dem längre. Lätt skadade har de varit då av livet de levt utan någon som helst social- och miljöträning. Så nyfiken är jag på hur det skulle vara att få hem en valp uppvuxen i en miljö som hos Nina. Där de får vara med, får vara ute och springa, det är liv och rörelse med barn och folk runt dem. En perfekt start i livet! Och sen få hem dem och de får utvecklas med en hund som min lugna trygga Nisse och i det liv jag lever där de får vara med så mycket.

Här ett gäng ljuvliga bilder. Svårt att fota dessa små, liten yta att sätta kamerafokus på och de är kvicka. Men några gånger fastnade de på bild. Titta och njut :)











2 kommentarer:

  1. Men gu så söta!!!!
    Ta den bruna. Helt underbar ju!!!

    SvaraRadera
  2. Jag har själv tagit en valp ur Bertas senaste kull....han är helt underbart stabil, trevlig och levnadsglad, han fick som sagt en underbar start i livet hos Nina, det har präglat den underbara individ han är idag <3

    SvaraRadera