söndag 29 april 2012

Möte med vargar!

Historierna och berättelsen om dem är många. Alla har en åsikt på ett eller annat sätt. Hatet är stort på många håll, väldigt stor. Är det rätt tänker jag. De fanns före oss och vi är trots allt det värsta rovdjuret av alla. Samtidigt som jag har vänner som har fått stora förluster just på grund av vargen.  Men en säk är jag säker på ialla fall – de är rätt imponerade djur.

Jag och Josefin såg verkligen fram emot att göra en reportage om vargarna i Kolmården. Att få träffa dem så nära är ju en upplevelse.

Som hundägare kan man inte låta blir att studera deras beteenden mot varandra. Och det är verkligen svart eller vitt. Inga mesiga åsikter där inte, utan raka klara besked om det ena eller det andra. Väldigt likt hundar men ändå så stor skillnad.

Men en sak är säker. Att de som skaffar sig en varghybrid är inte riktigt frisk. Att ta hem ett djur som är till stor del varg är ingen bra idé. För visst är de lika en hund, men där tar det slut. Man ska aldrig glömma att de är ett vilt djur med väldigt starka instinkter som vi inte riktigt kan förstå och som inte passar in i våra hem. Det finns så många hundraser att välja på istället. Biten av en varg är inget man vill bli.

Läckra är de i alla fall att fota! Här lite bilder från min förmiddag med vargarna.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar