söndag 29 april 2012

En lydig helg!

En hobby borde väl alla ha tycker jag! I helgen har jag ägnat mig åt min, att träna hund och därmed också umgåtts med en massa sköna hundmänniskor. Maria Rydkvist hade ännu en gång ordnat ett läger i Strängnäs där det står främst lydnad på schemat. Vi var cirka 25 personer som denna helg invaderat Strängnäs BK och dess apellplaner, där vi tränat, diskuterat, skrattat, kacklat och åtit alldeles för mycket god mat och därefter prata lite mer hund!

Så roligt och så nyttigt att åka iväg och träna med folk som man inte tränar med till vardags. Så nu är man full av energi och en massa goda tips och råd om fortsatt träning.

Här kommer bilder från vår helg.

 Yvonne i full fart mot lite lydnadsträning.

 En hel del schäfar var det i mitt gäng.

Kul när det är så mycket folk på apellplan. 4 grupper var vi.

Schäfer som imponerar.

 Lillis imponerade med sin härliga hund!

Morra skötte sig fint som vanligt!



 Marias nya Signe studerar hur man lyfter en tung apport.
Vad gör man inte för att lyckas fånga en liten korvbit...





Koncentrerar Lyra.



Han är inte så farlig som han ser ut ;)

Vissa studerade mest. Lennart och Wilse.





Dags för att äta. Och oj vad vi har fått god mat. Rullade verkligen hem efter den här helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar