torsdag 16 september 2010

Det trallar på...

Inte så mycket händer egentligen just nu. Jag jobbar, tränar mig, tränar hunden, läser en bok eller två.

Träningen har jag kommit igång med igen, så skönt. Konstant träningsvärk lär man sig leva med. Hoppas så att jag håller mig frisk nu och orkar hållar fast så jag kan nå de mål jag satt upp för mig själv. Det är väl bara att bestämma sig och sen ligga i – ingen annan gör det ju åt en!

Fina verkar numera uppskatta våra joggingrundor lite mer. Hon hänger på bättre och springer ofta före mig och får "knäpp-ryck" när vi springer förbi klippta stora gräsytor och springer som en tok runt, runt. Hon har varit hos mig 8 månader nu och det är stor skillnad på henne. Hon är betydligt mer positiv till allt vi pysslar med och har blivit riktigt vältränad nu både muskulärt och konditionsmässigt. Och visst är det väl inte så lätt att komma från ett stillsamt liv, med korta promenader, till livet med mig. Joggingturer, ibland långa, promenader, cykling, spår, svampplockning och allt annat hon får hänga med på. Men nu verkar hon fått den kondition som krävs och hon hänger på med en glad min. Det enda som sänker henne är när det regnar – men när hon väl blivit blöt struntar hon oftast även i det. Skön liten hund!

Nu är hon partella-kollad och allt var som det skull så nu ska hon paras i vinter med en hane på Ekorrens Kennel, lilla läckra chokladbruna Mio från Finland. Ska bli så spännande! Med hennes linjer finns det stor chans att det blir chokladfärgade – och det vill jag ha!

Tänk att ha såhär söta små hemma igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar