måndag 11 maj 2009

Hallstahammar

I lördags bar det av till Hallstahammar och söktävling. Söket på morgonen var jag riktigt nöjd med. Nisse gick kanonfint, någon liten miss från matte, betyg 9.75.

På lydnaden var han pigg och glad, gladast var jag över 9,5 på fria följet - ett moment som inte gått bra för oss tidigare. Men en miss på inkallningen, jag tog i lite mer när jag kommendrade "stå", det blåste mycket ut, bäst att lägga sig tänkte kelpien när matte tar i så... Han skällde en gång under tystnaden på skallet, vid apporten blev han rädd för några flugor... och flyttade sig, farligt med flugor ansåg Kelpien. Vårt framåtsändande går framåt, fortfarande dåliga betyg, men dock bättre än förra tävlingen. Totalt fick jag ihop 259 på lydnaden.

Uppletet är inte vår starkaste sida, och när klubbkamraten Anders med flatten Frazze bara fick 3 föremål och Maud med Cosy fick bara in två misstänkte jag att vi skulle få problem. Och så blev det, Nisse jobbade jättefint men med en svår ruta och knepig blåst och en lite förvirrad matte fick vi bara in två föremål.

Totalt fick vi ihop 571,75 och kom tvåa.

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar