söndag 30 mars 2014

Lite hockey!

Många saker gör jag på jobbet. En av dem är att vara fotograf på våra event. Den här gången var det Battle of Legends mellan Sverige och Finland. Föredetta hockeyproffs möts på hockeyisen återigen. Jag tog med mig en kompis den här gången för att ha lite sällskap i det kalla fotobåset.

Första gången jag var i just det här båset var för många år sedan när jag skulle fota Foppa för första gången. Minns att jag efter mycket snurrande lyckades ta mig igenom och ner till fotobåset. När jag kom ner stod redan två fotografer där. När jag klev in i båset tittade de först på min kamera, sen sa de hej. Kändes som jag skulle blivit utsparkad om jag haft en mindre kamera och objekt. Några år senare vet jag att så är inte fallet, haha. Du måste bara ha en anledning att vara där.

När jag senare den kvällen satt utanför omklädningsrummen och mådde lätt illa. Var inte så van att fota på hockeyarrangemang på den tiden och alla fotografer slogs om att ta sig in i omklädningsrummet för att fota Foppa. Men jag hade det bra, satt bara och väntade utanför tills Curre kom ut med Foppa till mig istället. Med skakande händer och handsvett fick jag mina första bilder på en hockeylegend. Har hunnit bli många bilder sedan dess och skakningarna och handsvetten har börjat försvinna...

Kvällens svenska spelare.
Min kamera verkar ha en förmåga att hela tiden följa Foppa när han är på isen...
Curre Lundmark i båset!
Behöver jag säga att Sverige vann överlägset ;)
Det finns proffs och så finns det PROFFS... Objektivet som Bildbyråns kille hade dreglade jag lite över, troligen en årslön kostar det att få en sådan i sin utrustning.
Ett svenskt och ett finsk lag med riktiga hockeylegender i ett och samma rum, då blir det som chefen sa till mig: "Du sitter bland väldig många landskaper ikväll".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar