söndag 14 juli 2013

Vilken vecka!

Det var med vemod jag lämnade Norrland idag. Hade ingen lust alls att styra Mazdan mot Nyköping. Känns som om Norrland drar i mig. Kanske jag i ett annat liv levde där, ägde en vorsteh eller två som jag tränade sök, lydnad, fågeljakt och drag med! Skulle mycket väl kunna tänka mig att ha möjlighet att åka till fjällen och jaga fågel med min vältränade fågelhund (;

Kan inte sätt fingret på exakt varför jag blivit så förtjust i norra delarna av vårt avlånga land. Kanske naturen och lugnet och vad Norrland har att erbjuda en sådan som jag eller kanske är det folket jag möter där, så hjärtliga, goa och okomplicerade människor – men något speciellt är det.

Det var första gången jag var instruktör på Tåme. Lite nervös är man innan och undrar vilka man får i sitt gäng. Såg på listan jag fick att det var hög nivå på ekipagen. Och det var det verkligen. Haft så fantastiskt roligt den här veckan. Lärt mig själv så mycket och har en hel del spännande tankar och kul idéer med mig hem som jag ska testa och se vad det kan ge. Är man på läger så har man ju också fördelen att möte så många härliga nya bekantskaper bland elever, ledning och lärare på läget – och så även på detta härliga läger. Träffat flera som jag tror jag kommer ha kontakt med även när det inte är Tåmeläger, så kul!

Tåmelägret kan jag verkligen rekommendera, märks att de är proffs på att arrangera. Allt har flytit på perfekt och lägerledningen har verkligen ställt upp på oss instruktörer. Det har gått i hundra knyck hela veckan så man är lite sliten. Men mitt härliga sökgäng var gulliga att köpa mig en kanonfin stol i present som jag kunde ta med mig på sökstigen och till lydnadsplanerna för att vila mitt halta ben.

Här lite bilder. Tyvärr inte mycket bilder från själva lägerområdet utan som vanligt mest hundar!





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar