måndag 28 mars 2011

En rocklegend kom till stan!

En rocklegend och en hundtok – Jerry Williams – kom till Nyköping i fredags. Egentligen är det inte riktigt min musiksmak. Men min goa kollega Anders Tegner och jag hade laddat upp genom lyssna på lite "Jerka-musik" på fredagseftermiddagen.

Måste säga att jag blev riktigt imponerad av showen. Först var det Fatboy på scen - även det ett riktigt bra band med en sångare som jag tycker sjunger riktigt bra. Jerry bjöd sen på en härlig show och som jag tyckte mycket äkta glädje på scen. Något som jag verkligen tycker höjer helheten på en show i den här stilen. Kul att se honom på scen. Sist jag såg honom tävlade han på Nyköping BK med sin hund i elitskyddet.

Här kommer lite bilder.

Först ut var Fatboys!

Sen var det dags för Jerry Williams! 

 Han har ett scenspråk och en mimik som ingen annan!  

Mycket skratt och glädje och skämt – det gillar jag.

Måste säga att det är svårt att tro att han fyller 70 år.

Mycket kul historier berättade han och kan bara tänka hur mycket kul han har att berätta om man fick några timmar med honom...

 ...så på in önskelista om vad jag vill hinna med så står det nu en dag med Jerry Williams – tror han är en störtskön person!

Jag hade i alla fall en fantastisk kväll – från början till slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar