söndag 9 januari 2011

Löften

Resan var lång idag, längre än det brukar kändes det som. Det var mörkt, regnigt, blaskigt, halt och desto närmare jag kom, desto dimmigare och regnigare blev det. Det var tungt att köra ut från Lottas härlig gård idag för att styra mot vardagen i Nyköping. Hörde någonstans att våra allra bästa minnen skapas när det är vardag - men, nja, det tvivlar jag nog lite på. Vistelsen har i alla fall varit helt underbar! Så nu antar jag att jag ska vara redo och utvilad för att ta tag i våren.

Jag hör till de som gör nyårslöften - eller rättare sagt saker jag vill genomföra eller förändra under kommande år. En "Att-göra-lista-kommande-år". Har lyckats infria en hel del av dem faktiskt. När slaget kom denna gång funderade jag lite på 2010. Man ska inte gnälla på att vissa år är sämre än andra – då min tro är att det blir lite vad man gör det till. Men för min del har 2010 varit lite upp och ner, med en del motgångar. Men min tro är att 2011 kommer bli ett fantastiskt år! Vet inte varför med det känns som om mycket avgörande kommer hända detta år. Får se om min känsla är rätt.

Men vad lovade jag mig själv detta år. Som vanligt på listan står att hålla fast vid och gärna öka på träningen, äta nyttig mat, lovade även att jag ska unna mig mer ekologisk mat, för naturen och för min skull. Planerna att att starta Lidingeloppet hamnar nog också under denna kategorin. Lite tankar på hundträningen gick också genom huvudet, där hamnade det mest på mer struktur och planering i träningen med Nisse. SM är i augusti och det vore kul att åka dit och känna sig riktigt redo!

Så 2011, får se vad du har att bjuda på!

Min vintervarg till hund.

Man kan lugnt säga att han roar sig kungligt i snön.

Nästan så han ser lite farlig ut ibland.



Två goa vänner!

Lottas Beaceron Mira, svårt att tro att hon ska fylla tolv snart!

Och så lilla Fina som är svår att fånga på bild, alltid påväg någonstans. Men här satt i alla fall i några sekunder, lagom tjurig för att jag sagt till henne att sitta kvar.

 Undra om det är åt mig han räcker ut tunga...

 Lilla Bailey – väntar på tomten!

 Ann-Sofie, min brorsdotter.

 Nu har tomten kommit och Bailey är helt slut och de fina lockarna mamma (min systerdotter Malin) hade fixat är bortrufsade.

Min andra brorsdotter Sofia, hon hade hittat några pennor och dekorerat sig lite.

1 kommentar:

  1. Vad Mira ser pigg ut, inte något vitt i ansiktet där inte!! Härliga bilder på både 2 och 4 fotingar som vanligt Lena:)
    Ser oxå fram emot 2011!! Ha det BÄST och jag hoppas att vi kan ses snart:)

    KRAMAR från oss alla!

    SvaraRadera